Prylar blev aktier



Här i dagarna städade jag ur förrådet, det var inte en dag för tidigt. Det var som att försöka ta sig in i en snårig djungel utan machete. Vanligtvis brukar jag bara göra detta i samband med flytt, det är den enda anledningen som kan få mig att spendera en ledig dag i källaren, men nu när jag äntligen har röjt upp och har allting i ordning så kommer sexmånadersregeln att tillämpas.

Allt som legat i förrådet i mer än sex månader utan att användas kommer att åka ut, för det betyder att jag inte behöver det i mitt liv. 
Jag antar att dom flesta har sina förråd knökfulla med prylar, är vi inte onödigt duktiga på att samla på saker som vi egentligen inte behöver? 

Det blev två hela billass med stuff till återvinningscentralen och genast blev det enklare att ta sig fram i djungeln. 
Det som fick vara kvar är nu ordentligt staplat i hyllor och lådor. Bland allt skräp fanns det även en del saker som jag inte längre använder men som heller inte skulle slängas. Det var en del klätterutrustning, en våtdräkt och några instrument som bara låg och samlade damm. 


Jag lade ut en annons på blocket och efter några veckor var allting sålt, det blev totalt 1900 kronor. Pengarna sattes in på Avanza-kontot och sattes i sysselsättning i form av aktier i Skanska. Två flugor i en smäll, rent förråd och lite nya aktier till portföljen. 
Förhoppningsvis kommer jag att få mer användning för prylarna på detta viset, kanske min gamla våtdräkt en vacker dag betalar min pension? 


God kväll alla börshajar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar