Målsättningar 2018


Första dagen på nya året, har jobbat hela helgen men ändå haft en fantastisk avslutning och start 2017/2018 med gänget på jobbet. 
Positiv energi, om det gick att köpa aktier i positiv energi skulle jag vara storägare. Det känns som det kommer att bli ett bra år. 

Inför det nya börsåret så har jag några blygsamma mål jag tänkte uppfylla och jag skriver ner dessa så kan jag enkelt gå tillbaka nästa nyårsafton och se hur det gått. 

1: Avsätta 30% av min lön till aktier (dock minst 5000 kronor per månad) för aktiehandel. Totalt minst 60.000 nya kronor tillförda. 

2: Aktieportföljen över 500.000 kronor. Kommer att behöva en liten knuff av marknaden för att klara detta. 

3: Utdelningarna ska utgöra minst 25% av min årliga aktiebudget. (15.000 netto)

4: Latour ska utgöra minst 7% av portföljen

5: Öka till 400 aktier i Skanska 

6: Dubbla mitt innehav i Castellum. (I nuläget har jag 198 aktier) 

7: Hålla mig borta från H&M. (Jag vill gärna ha H&M i portföljen men behöver vänta ett tag och se vad som händer då jag inte orkar med någon ny surdeg) 


På det personliga planet har jag en lång lista med olika små och större dagliga mål som inkluderar bland annat resor, träning, kost och personlig utveckling men det tar vi en annan gång... 
Good things are coming my way! 

God natt från paradiset alla börshajar!  

2 kommentarer:

  1. Ser ut som bra mål för 2018!
    Själv har jag blygsamma mål med tanke på att jag inte kan spara speciellt mycket varje månad. Men jag kämpar på så gott det går och kommer publicera ett inlägg om ett nytt sparande imorgon.
    God fortsättning på året!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tryggpension!
      Visst önskar man ibland att man hade massor med pengar att handla för varje månad, men vi kör vårt eget race och gör så gott vi kan med det vi har. Tycker det går bra för oss:)
      Du har ju en finfin portfölj och höjer utdelningarna ordentligt från år till år, det är ju det viktigaste om man kämpar för en rikare tillvaro i framtiden. Bara att gneta på, snart är vi miljonärer!
      Önskar det samma, gott nytt år!

      /K

      Radera