American dividend aristocrats 2018



För den som gillar utdelningar är de amerikanska utdelningsaristokraterna knappast någon nyhet. Bolag som höjt utdelningen i 25 år i sträck eller mer.
Jag har uppdaterat min lista över dessa bolag, mycket med hjälp av Dividend.com, en fantastiskt bra sida som erbjuder mycket bra information. 

Eftersom jag älskar att nörda med diagram och kalkylblad så har jag satt ihop ett för 2018: American Dividend Aristocrats 2018

Listan (uppdelad i tre bilder) över dividend aristocrats 2018 ser ut så här: 





För att sålla lite så har jag sedan delat upp dessa bolag i tre olika grupper; +40, +50 & +60. 

+40-listan över dividend aristocrats som höjt utdelningen i minst 40 år:



+50-listan över dividend aristocrats som höjt utdelningen i minst 50 år:



Och sist men absolut inte minst, +60-listan över dividend aristocrats som höjt utdelningen i minst 60 år:



Vad det gäller direktavkastning, för den som gillar att fokusera på det, hittade jag bara ett enda bolag av dessa aristokrater som delar ut över 5% i år: 


Amerikas tredje största telekomunikationsbolag, AT&T har höjt sin utdelning i 33 år i sträck och handlas idag för 36,10$ och ger en utdelning på 2$ uppdelat i 0,50$ per kvartal, en direktavkastning på 5,54%. 

Jag kommer inom kort att börja handla amerikanska aktier till min portfölj och hoppas se flera av dessa utdelningsmaskiner i väskan i framtiden. 

Trevlig helg alla börshajar! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar